4.10.07

Això no és lo meu

Recordo quan vaig haver de parlar per primer cop davant d'un grup nombrós de persones. Va ser fa uns quants anys fent les conclusions d'un congrés sobre violència de gènere, davant d'un centenar de personalitats enteses en el tema. Al acabar, aquells qui m'havien enredat en el que va ser un mal tràngol per mi, em felicitaven i parlaven de la seguretat de la meva expressió. Si jo sentia les palpitacions com tambors, les galtes enceses, la llengua seca i les mans humides, com era possible que semblés segura?
Ahir va quedar ja feta la reunió de pares. I sembla mentida! però encara em poso nerviosa davant les xerrades. No parlo de física quàntica, són temes que domino, que sé, que m'apassionen... i el meu cos continua reaccionant igual. Abans de començar em queixo de la calor, de les poques ganes de parlar, de qui em manava a mi ser un altre cop tutora, de que jo a qui sé parlar són als nens i no als pares... Quan vec que tots tenen tan poques ganes com jo d'explicar res, deixo de marranejar.
"Ho has fet molt bé i molt segura, com cada any" em diuen els companys. No hi estic d'acord. Sentiré que ho faig bé quan em senti bé fent-ho, que serà... mai?
Aquest matí, un cop fetes les preguntes de la resta de companys (és el que sempre fem en aquests casos), havia deixat de pensar-hi. Abans del pati, s'apropa una alumna meva de l'altre cinquè i em diu:-"Teacher, my mum says que li vas caure very simpàtica a la reunietion!". És aleshores quan em ve un tema més important al cap: han d'aprendre a fer frases com cal!

12 comentarios:

mossèn dijo...

a un servidor tampoc li agrada gens parlar en públic ... salut

Anónimo dijo...

Jo trobo que tot és important. La responsabilitat educativa dels professors és limitada, ja ho saps. Els teus alumnes mai faran frases com cal si no els ajuden uns pares com cal (una societat com cal) o tinguin unes necessitats immediates que els obliguin. I tant de bo m'equivoqui.

No sé, però crec que has de ser molt bona professora.

Petjada dijo...

Mossèn i com fa els sermons?

Evidentment, Vladimir, hi ha molts factors que fan que els temes educatius tinguin èxit o fracassin, però també és cert que això que s'estila tant últimament (a tots els àmbits)de passar-se la pilota de la culpa els uns als altres, no ens du enlloc. Perquè és una postura derrotista i còmoda, que fa que la implicació, progrés i motivació de les parts implicades decaiguin.
Per mi, és més important que aprenguin a construir frases, i sobretot a ser persones, que lamentar-me de com m'expresso en públic o de que l'entorn social no sigui "com cal".
Ì per acabar, amb això de ser bona professora, dir-te que sóc mestra :) , i lo de bona o no, seria una discussió a part, perquè no hi estic del tot d'acord.

una lingüista dijo...

És curiós que sovint, després d'un acte de parla en públic com el que vas viure, la percepció que en tenim nosaltres i la que tenen els altres pot ser molt molt diferent... Segurament un és molt més crític amb si mateix, crític i autoexigent. Segur que ho vas fer més bé del que et penses, i que vas donar-los una bona impressió! ;-)

M'ha encantat aquesta mostra de catenglish de la teva alumna! ;-)

mossèn dijo...

en playback !!! ... salut

Petjada dijo...

Lingüista, els meus alumnes dominen el catenglish a la perfecció! :)

Mossèn en playback? jeje

Eloy dijo...

Jo cada any em veig més segur a les reunions. Ja no em fa por parlar en públic. Fins i tot ara sóc capaç de dir-li a la companya de l'altre cinquè paraules per tranquil·litzar-la.
I coincideixo amb la lingüista, el pitjor crític d'un mateix és ell mateix.
Ah, m'ha ajudat molt el powerpoint a les reunions. Així no tinc la sensació de que em deixo coses ni que em repeteixo massa. Vaig més per feina i sóc capaç de fer acudits per desdramatitzar la reunió.

Petjada dijo...

Jo de gran vull ser Eloy, doncs! ;)

Eloy dijo...

Jajajaja, jo no vull fer-me gran.

Petjada dijo...

i com ho fas això? també tens alguna tècnica especial? perquè noi, que vols que et digui, jo si que em faig gran! ;)

Eloy dijo...

Si estàs molt en contacte amb els joves i mantens l'esperit jove, segueixes sent jove.
Malauradament el nostre cos passa de tot, va per lliure i no en fa cas.
;)

Petjada dijo...

Doncs això, el meu cos va per lliure! ;)