20.7.07

"Saionara" secre

Un dia més i podré dir que s'ha acabat el meu càrrec de secretària del tribunal. Estic contenta. Perquè s'ha acabat? Sí, d'això també, però sobretot de com han anat les coses a pesar de tot. I gràcies en gran part als companys amb els que ens hem dut la mar de bé compartint moments crítics, criteris semblants, ironies, i rialles.

He viscut una experiència que tot i pertànyer al meu món, queda anys llum del què faig a l'escola. La meva professió demana empatia, i he descobert que me'n sobra, perquè us asseguro que he viscut els nervis, tremolors, suors, tartamudejos, oblits, i plors de cadascun del opositors, independentment si ho feien bé o no tan bé.

L'altra descoberta és de la meva mala tolerància a la feina mal feta, a un sistema que pretén afavorir a uns que no tenen perquè ser els millors, a programacions poc treballades o copiades, a un anglès que ha de ser model nedant en la precarietat.

Felicitats sinceres a tots aquells que heu aprovat, recordeu que l'esforç no s'acaba aquí.
Ànims per aquells que no han conseguit superar l'oposició, heu de tenir clar que això no significa haver de llençar la tovallola, vint o quaranta minuts per demostrar si sou bons mestres, sabem tots que no és suficient, i qui realment ho saben són els vostres alumnes.

7 comentarios:

mafalda dijo...

Petjada, com saps, jo també he viscut les opos, però des de l'altra banda.
Dir-te que, personalment, valoro molt la feina que heu fet. No és fàcil (suposo), haver de jutjar companys de feina.
Bones vacances!

Petjada dijo...

Gens fàcil, encara que molts ara mateix ens odiin, em conformo veient les cares dels aprovats. Enhorabona de nou!

mossèn dijo...

saps, fas una altra cara ... sí, estas més bona i tot, ara !!!

Petjada dijo...

Tinc els meus dubtes... però s'agraeix! ;)

Jordi Jordi dijo...

Jo ho he viscut, indirectament, des de l'altre costat i, certament, no en tinc una visió gaire optimista, almenys dels tribunals que conec. Però suposo que cadascun deu ser un món... Algun dia en sortirà un post, espero.

Petjada dijo...

Doncs em sap greu jordi, jo els he viscut directament per les dues bandes, i no em puc queixar de l'experiència, diga-li sort potser.

JRoca_Font dijo...

Les sensacions que exposes al post són semblants a les que vaig viure jo fent de secretari de tribunal fa uns anys. En el meu cas em va recordar molt quan jo estava d'opositor i també ho vaig passar malament, no sé si tornaré a ser tribunal, de moment espero que no en els pròxims anys.
Salut i bones vacances!