20.7.07

Olor a casa


ASSAIG DE CÀNTIC EN EL TEMPLE

Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria d’allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!
Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: «Com l’ocell que deixa el niu,
així l’home que se’n va del seu indret»,
mentre jo, ja ben lluny, em riuria
de la llei i de l’antiga saviesa
d’aquest meu àrid poble.
Però no he de seguir mai el meu somni
i em quedaré aquí fins a la mort.
Car sóc també molt covard i salvatge
i estimo a més amb un
desesperat dolor
aquesta meva pobra,
bruta, trista, dissortada pàtria.
Salvador ESPRIU

6 comentarios:

mossèn dijo...

Deu meu vius en un camp de blat !!!! ... salut

Petjada dijo...

viure el que és diu viure no! hi passejo de tant en tant, i els caps de setmana que hi puc anar! Salut que falta que fa...

Anónimo dijo...

Que chulas las fotos de la era con la paja empacada.

Petjada dijo...

Pensava que només t'agradaven les fotos que treia d'internet, i no les que feia jo...

Jordi Jordi dijo...

Unes fotos molt boniques. A mi m'agrada especialment el munt de bales de palla amb el cel al fons. Si és que gairebé en sento l'olor, caram!

Petjada dijo...

el nillor és ser-hi! no ho dubtis!