3.11.07

L'adéu

Pensava que marxar sense fer soroll era una bona manera de no molestar. Com quan surts de puntetes de l'habitació esperant que qui descansa no es desperti sobressaltat. Però ara m'adono que si saps que no tornaràs, l'adéu passa a ser una fugida, i no és just per aquell qui ha compartit somnis o malsons amb tu. El mínim és donar una explicació convincent o no dels motius, si és que n'hi ha. Així que aquí em teniu per dir-vos que avui els meus peus s'enlairen, i deixen de deixar petjades.
Vaig començar a trepitjar els racons virtuals amb il·lusió i limitant-me poc, sota el nom de Petjada, la gran majoria de vosaltres, així és com em coneixeu, i ben bé sento que és un nom tan meu com el propi. Qui em coneix poc creu que sóc una persona segura, qui em coneix una mica sap que sóc reservada, qui em coneix una mica més sap que sóc propietaira de molts boirots, qui em coneix sap que sóc fràgil. I la Petjada, aquí, ha pogut ser totes les Petjades i cap al mateix temps, sense importar massa qui era el receptor, i segurament tampoc l'emissor, de tantes bajanades.
D'un temps cap aquí, però, els meus dits han deixat de poder plasmar la dansa entre la racionalitat i la irracionalitat, ulls que, sense mala fe, sé que llegeixen amb coneixement de causa, capaços de jutjar o analitzar (amb raó o sense) qualsevol paraula escrita.
Em sap greu, em sap greu no sentir-me capaç d'escriure més aquí, em sap greu decepcionar-vos, em sap greu si algú s'ofèn, em sap greu que em sàpiga greu.
Un petó molt fort, si les petjades s'enlairen, busqueu-les volant al cel.

23 comentarios:

Anónimo dijo...

Potser ho he interpretat malament però, això és un adeu de la blocaire? Espero que no! M'agrada molt aquest bloc, des que el vaig descobrir. Ho dic de debò. És ple de sentiment, profunditat i de paraules molt ben escrites ;)

Anónimo dijo...

Petjada, jo també espero que aquest post sigui una metàfora o una metonímia.

Espero que sigui un somni del que despertarem amb un nou post!

petons

Anónimo dijo...

Només digues on podem seguir llegint el que escriguis, perquè qui comença no pot parar així de cop.

mafalda dijo...

No fotis! NO ens deixis, dona! Que aquí estem encantats amb la teva presència!
Espero que ens/et donis una segona oportunitat i no te'n vagis.
Una abraçada!

mossèn dijo...

un plaer haber compartit estones amb vos ... salut

Eloy dijo...

Hi ha moments que tothom necessita respirar. Potser dir adéu és molt fort, podem dir un fins aviat.
Decideixis el que decideixis, ha estat un plaer compartir textos i música amb tu.
Sempre seràs benvinguda, escriguis o no, si només tens ganes de llegir.
Molta sort, Petjada.

Anónimo dijo...

Les meues visites són de no fa gaire i, potser per això, em sent més xafat. Però el silenci, si es un acte voluntari, cal respectar-lo. Per a nosaltres sempre és difícil prescindir de les paraules/petjades, però...

Anónimo dijo...

Ens ho hem passat bé, oi? i ara marxes amb la mateixa llibertat amb que vas arribar, d'això es tracta. No t'oblidaré, cuida't i, amb una mica de peneta, GRÀCIES.

Un petó de veritat.

una lingüista dijo...

Records...! I bona sort!

Anónimo dijo...

tinc l'esperança que tornaràs a aparèixer per aquí, potser amb una altra forma i amb unes altres petjades.

Anónimo dijo...

La verdad que me sabe mal tu decisión, aunque conociéndote, se que es meditada, y reflexionada, por lo que poco podemos hacer en cambiarla.

Petjada dijo...

Volia deixar-ho com estava, però és que no me'n puc estar, així que Caterina, Lu, Pardalet, Mafalda, Mossèn, Eloy, JosepManel, Lingüista, Mery Cherry, gràcies per passar per aquí a pesar del contingut dubtós dels ultims temps!
Guti, gràcies per animar-me a començar-lo, i per entendre'm.
Vladi, ens ho hem passat bé, sí, un petó també de veritat.

Henry The VIII dijo...

Hola Petjada!

No estic d'acord amb això del "contingut dubtós dels últims temps" perquè estava força bé.

Com diuen a no sé on "que te vaya bonito"

Anónimo dijo...

Noooooo! Però si eras la nostra senyora Francis! :'(

Que et vagi molt bé xiqueta!!!

JRoca_Font dijo...

Noia,
em sembla que ens has deixat a tots una mica sorpresos, espero que tinguis els teus motius i si així ho desitges endavant.
Que tinguis molta sort.
Salut

Anónimo dijo...

henry i jroca, un petó!
Cervecerix, m'ho has posat en safata, mentre espero que tu tornis a posar en marxa el teu, això va per tu:

Estimada senyora: Estic desesperat. Visc en un purgatori. Són un ànima en pena d'ençà que heu clausurat el consultori. El cor us ha fet figa o senzillament heu decidit que és l'hora de fer callar la ràdio i que ens espavilem sense instructora. Estimada senyora Francis: Com ho farem perquè no s'agafin els canelons? Com sabrem si aquell xicot du bones intencions? Qui ens farà companyia als cors solitaris? Qui ens aclarirà amb què se'n van les taques de cafè? De qui rebrem instruccions per defensar-nos de l'acné? Amb el temps i una canya de segur ens refarem i ens ho arribarem a creure, però avui, ¿qui ens clarifica quins són els nostres drets i els nostres deures? Aniran sobrats de feina els metges i els capellans i vindran a suplantar-te els oracles de vidre, els llegidors de mans, els tiradors de cartes. Estimada senyora Francis: Estic desfet. No entenc com sou capaç de fer-nos això. Ha estat tota una vida la nostra relació i no ens podem dir adéu, així, a la francesa. Tingueu l'atenció d'aclarir a aquesta bona gent com s'han de vestir per anar al vostre enterrament.

Carme Fortià dijo...

potser un dia retrobaràs les petjades que deixares en el teu camí, i les paraules t'arribaran una altra volta, i podrem gaudir de tu i de les teves petjades!

un adéu és massa seriós

fins una altra!

Eloy dijo...

Oh, my God! M'ha semblat sentir la musiqueta del consultori. I no sé perquè m'ha vingut al cap "Lucecita". Quin horror! ;)

Alls cuits mai couen dijo...

que dius reina....

Anónimo dijo...

Em sap molt de greu que deixis d'escriure, éts de les poques persones que escrivien i amb una delicadesa i una forma que es nota que vals, molta sort petjada.

Anónimo dijo...

Vaje...

una abraçada (gratis) encara que potser massa tardana!

Petjada dijo...

Carme, Henry, emma, wink, ignacio, un petó!

Anónimo dijo...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.